Framgång för Adam och företaget

Det gick bra på flera områden när företaget som säljer säkra grönsaksskärare hade satt upp sin monter. VD Sofie Ahlstrand säger med eftertryck att ”vi hade mycket bra försäljning”. Det beror på flera faktorer förstås. En viktig kugge är ändå företagets säljansvarige, Adam Johansson, som fick motta priset som ”Årets säljare” på mässan. Han förklarar själv att han försöker anpassa försäljningstaktik beroende på kund och att det kanske var det som fick jurygruppen att fatta tycke. Marknadsföringsansvarige Celine Eriksson poängterar att ”alla känner igen sig i det han säger” och syftar på Adams förmåga att kunna avläsa vilken kund han har framför sig.

Syftet med produkten är att underlätta vardagen genom att kunna skära grönsaker fortare. Det blir roligare och lättare att laga mat säger Adam. Något som han brukar trycka på är att det är ett säkert verktyg i köket, så hela familjen kan hjälpas åt och det är något Underlätta vardagen UF vill slå ett slag för. Det vidgar ju också kundskaran till barnfamiljer utan problem, men också många äldre var intresserade av produkten på mässan. Många reagerade också på att det var ett bra pris. Liknande produkter finns på marknaden men kostar då ungefär dubbelt så mycket.

Underlätta vardagen UF fortsätter jaga utmärkelser och öka intäkterna i Stockholm när SM för Unga Företagare öppnar den 8:e maj.

Text: Stefan Lennemyr

Bild: Underlätta vardagen UF, Stefan Lennemyr

Sidan uppdaterades 2019-02-01

Synpunkter på sidan?